Header balie
Herstelgerichte aanpak
Persoonlijke begeleiding
Erkende LSA-advocaten
TROMP BANNER 2

Onze werkwijze in 10 stappen

Als slachtoffer van personenschade kunt u het gevoel krijgen dat u van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Dan is het fijn als professionals u met raad en daad terzijde staan tijdens uw schaderegelingstraject. Hieronder vindt u een overzichtelijk stappenplan van de werkwijze bij Maarten Tromp Advocaten, zodat u precies weet wat u kunt verwachten.

Stap 1

Vrijblijvend kennismaken

Wij nodigen u graag uit voor een kennismaking bij ons op kantoor in Rotterdam. U vertelt over uw situatie en uw wensen. Wij leggen uit wat wij voor u kunnen betekenen. Dat gesprek is geheel vrijblijvend. Passen wij bij elkaar? Zo ja, dan gaan wij graag voor u aan de slag!

Stap 2

Een plan van aanpak

In overleg met u stellen wij een plan van aanpak op. Wat kunt u verwachten? Hoe lang gaat het (ongeveer) duren?

Stap 3

Welke eventuele herstelgerichte interventies zijn er?

Bij het opstellen van een plan van aanpak zullen wij ook onderzoeken of er (eventueel) herstelgerichte interventies zijn die u kunnen helpen. Wij maken daarbij gebruik van ons netwerk dat wij de afgelopen jaren hebben opgebouwd.

Stap 4

De formule X – Y = Schade

Daarnaast zullen wij actie ondernemen om de schade in kaart te brengen. Dat doen wij aan de hand van de formule X – Y = Schade. De X staat daarbij voor de situatie zonder het ongeval. De Y staat voor de situatie met het ongeval. Het verschil is de schade.

Stap 5

Het uitwerken van de formule X – Y = Schade

De formule X – Y= Schade wordt in de praktijk uitgewerkt aan de hand van de volgende vragen:

  1. Welk letsel heeft u door het ongeval gelopen?
    • Dat is een vraag naar uw klachten.
  2. Wat kunt u daardoor niet meer?
    • Dat is een vraag naar uw beperkingen.
  3. Wat zijn daarvan de financiële consequenties?
    • Dat is een vertaalslag naar schade.

Stap 6

Deskundigen inschakelen

Afhankelijk van de complexiteit van de zaak kan het in uw zaak nodig zijn om deskundigen in te schakelen. Zij kunnen helpen om de voorgaande vragen te beantwoorden.

Wij houden daarbij altijd de regie. Bij het inschakelen van deskundigen kan worden gedacht aan:

  • Onze medisch adviseur: om ons te adviseren over uw letsel
  • Expertiseartsen: om uw klachten vast te stellen
  • Verzekeringsgeneeskundigen: om uw klachten te "vertalen" naar beperkingen
  • Arbeidsdeskundigen: om die beperkingen te vertalen naar schade op het gebied van werk, huishouden en klussen
  • Bedrijfseconomen: om te adviseren over de schade van ondernemers
  • Rekenaars: om de (toekomst)schade op basis van fiscale en sociale wetgeving door te rekenen

Stap 7

Verwachtingsmanagement

Wie is aan zet? Waarom duurt het zo lang? Wanneer is mijn zaak klaar? Hoeveel zal ik ontvangen? Heb ik daarmee genoeg voor de rest van mijn leven? Wij zijn er altijd voor u om dergelijke vragen te beantwoorden en houden u gedurende het traject goed op de hoogte van de voortgang. Ook als er langere tijd (ogenschijnlijk) niets gebeurt. Ondertussen zetten wij ons ervoor in om voldoende voorschotten op uw schade te krijgen, zodat uw bestaansgrond niet op het spel komt te staan.

Stap 8

Een toekomstbestendige oplossing creëren

Uw zaak eindigt wat ons betreft met een duurzame oplossing. Dat betekent dat de regeling niet alleen een oplossing is voor de problemen van vandaag, maar dat u ook in de toekomst nog tevreden zult zijn met het bereikte resultaat.

Stap 9

Afronding van het schaderegelingstraject

In veruit de meeste gevallen lukt het om uw zaak in goed overleg met de aansprakelijke verzekeraar af te ronden. Soms kan daarvoor de hulp van een mediator nodig zijn. Slechts in enkele gevallen is het nodig om een oplossing via de rechter af te dwingen. In ieder geval garanderen wij dat u weet waar u aan toe bent voordat u uw handtekening zet.

Stap 10

Nazorg

Heeft u behoefte aan advies over de besteding van de ontvangen schadevergoeding? Of is er in de toekomst mogelijk nog behoefte aan hulp/advies? Bij het afwikkelen van de zaak denken wij ook op dat punt met u mee. Ook na de afwikkeling van de zaak kunt u voor vragen bij ons terecht.

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten